Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Wstęp Deklaracji

Komenda Powiatowa Policji w Lesku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony podmiotowej Komendanta Powiatowego Policji w Lesku- Biuletynu Informacji Publicznej, zwaną dalej "stroną internetową".

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Kontrast okna wyszukiwarki treści zamieszczony w nagłówku strony podmiotowej Komendanta Powiatowego Policji w Lesku - Biuletynie Informacji Publicznej nie spełnia wymagań określonych w załączniku ustawy.
  • Na stronie opublikowano dokumenty, które pochodzą z różnych źródeł, są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co wpłynęło na ostateczny kształt, w tym treść dokumentu.
  • Część plików zamieszczonych na stronie podmiotowej Komendanta Powiatowego Policji w Lesku - Biuletynie Informacji Publicznej nie jest dostępna cyfrowo.

Treści nieobjęte przepisami

Dokumenty archiwalne, opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.

Na chwilę obecną poprawienie wyżej wymienionych niezgodności niesie za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego. Komenda Powiatowa Policji w Lesku dokłada wszelkich starań i w miarę możliwości technicznych oraz dostępności zasobów kadrowych prowadzi działania naprawcze. Obecnie trwa opracowywanie rozwiązań alternatywnych dla treści niedostępnych cyfrowo.

W razie problemów, możesz kontaktować się z nami, pisząc na adres e-mailowy lub dzwoniąc do nas.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Strona posiada wersję wysoki kontrast.

Komenda Powiatowa Policji w Lesku dokłada wszelkich starań i w miarę możliwości technicznych oraz dostępności zasobów kadrowych prowadzi działania naprawcze dotyczące niedostępnych treści.

Plany działania Komendy Powiatowej Policji w Lesku na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zatwierdzone przez Komendanta Powiatowego Policji w Lesku,obejmują swoim zakresem trzy obszary dostępności: dostępność architektoniczną, cyfrową i komunikacyjno- informacyjną.

Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego.

Skróty klawiszowe

Strona internetowa może być obsługiwana bez użycia myszki. Nawigacja odbywa się za pomocą klawisza Tab (Shift +Tab).

Na stronie można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy związane z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do podkom. Marka Długosza - koordynatora ds. dostępności KPP w Lesku, email: marek.dlugosz@rz.policja.gov.pl lub telefonicznie 47 829 2350.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony intranetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • imię i nazwisko,
  • dane kontakowe (np. numer telefonu, email),
  • dokładny adres strony intranetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Pana(i) najdogodniejszy.

Na Pana(i) zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony intranetowej lub treści, wskazanej w żądaniu, zaproponujemy Panu(i) dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Pana(i) wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej dostępności cyfrowej, a Pan(i) nie zgadza się z tą odmową, wówczas ma Pan(i) prawo złożyć skargę.

Skargę ma Pan(i) prawo złożyć także, jeśli nie zgadza się Pan(i) na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy w odpowiedzi na wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę należy złożyć listownie lub mailem do Komendanta Powiatowego Policji w Lesku:

Może Pan(i) także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Prawa Obywatelskich i poprosić o interwencję w Pana(i) sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Interesanci ze szczególnymi potrzebami przyjmowani są w budynku Komendy Powiatowej Policji w Lesku, zlokalizowanym przy ul. Przemysłowej 24, 38-600 Lesko.

Do budynku prowadzi jedno wejście. Do budynku Komendy Powiatowej Policji w Lesku prowadzi ogólnodostępne wejście przez drzwi zewnętrzne, otwierane na zewnątrz budynku. Wejście do budynku jest dostępne całą dobę. W hallu głównym znajduje się Recepcja oraz Oficer Dyżurny. Recepcja znajduje się na wprost wejścia głównego. Personel recepcji nie posiada przeszkolenia w zakresie języka migowego.

Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Są oni odbierani z recepcji przez funkcjonariusza Policji lub pracownika Komendy (osoby wprowadzającej) i w ich asyście przechodzą do pomieszczenia, w którym zostaną obsłużeni. Z recepcji przechodzi się do pomieszczenia dla interesantów przez drzwi zabezpieczone systemem kontroli dostępu, przez które może przejechać osoba poruszająca się na wózku. Z hallu głównego do dalszej części budynku prowadzą schody. 

Budynek Komendy jest trzykondygnacyjny, nieposiadający windy. Interesanci z niepełnosprawnością ruchową mogą być obsłużeni w hallu głównym. 

Toalety znajdują się na każdej kondygnacji budynku. Są przystosowane do potrzeb osób poruszających się na wózku.

Do budynku Komendy Powiatowej Policji w Lesku można wejść z psem asystującym. Warunkiem wejścia z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.

Przed budynkiem na parkingu wyznaczono 2 miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W budynku KPP w Lesku nie ma zainstalowanych pętli indukcyjnych wspomagających komunikację z osobami korzystającymi z aparatów słuchowych.

W budynku KPP w Lesku istnieje możliwość skorzystania z połączenia z tłumaczem języka migowego online w godzinach od 8:00 do 20:00. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych.

Informacje dla osób uprawnionych, dotyczące języka migowego.

Metryczka

Data publikacji 14.09.2020
Data modyfikacji 19.03.2025
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Lesku
Osoba udostępniająca informację:
asp.szt. Katarzyna Fechner KPP Lesko
Osoba modyfikująca informację:
asp.szt. Katarzyna Fechner
do góry