Na podstawie Instrukcji Kancelaryjnej stanowiącej Załącznik do Decyzji nr 85/2012 Komendanta Powiatowego Policji w Lesku z dnia 20 grudnia 2012 roku, dla udokumentowania obiegu korespondencji jawnej sekretariaty Komendy Powiatowej Policji w Lesku prowadzą następujące ewidencje i rejestry:
- dziennik korespondencyjny
- dzienniki podawcze dla komórek organizacyjnych
- książki doręczeń dla komórek organizacyjnych oraz instytucji
- rejestr teczek, dzienników i książek ewidencyjnych o charakterze jawnym
- wykazy poczty dla odpowiednich rodzajów przesyłek- zgodnie z wymogami przepisów o pracy poczty specjalnej
- skorowidz imienny lub rzeczowy do dziennika korespondencyjnego
- dziennik telegramów i faksów
-dziennik ewidencji przepisów
-dziennik ewidencji nośników informacji
-ewidencja pieczęci i stempli służbowych
-rejestr akt brakowanych kategorii "BC"
-ewidencja przyjęć interesantów
-inne rejestry, ewidencje pomocnicze właściwe dla poszczególnych komórek organizacyjnych, w tym rejestry, wykazy, książki, listy itp. sporządzone samodzielnie, podyktowane koniecznością dostosowania ich do specyfiki pracy komórek organizacyjnych Komendy